Škoda Karoq – Auto roku 2018



Škoda Karoq se začala sériově vyrábět na podzim roku 2017 a již v říjnu zaznamenal výrobce prvních šest tisíc objednávek z řad nedočkavých zákazníků. Nový vůz by měl být prostornějším, tedy komfortnějším provedením robustního SUV. Jako zdařilé se ukázalo i navržení nového podvozku a kompletního hnacího ústrojí, ale co je největší novinkou, je vůbec první digitální přístrojový panel ve vozu výrobce Škoda auto. Jedná se o informační systém nové generace, volně programovatelný, který má v sobě zabudován WLAN hotspot a LTE modul.
staré logo Škody

Prestižní ocenění Golden Steering Wheel 2017

Škoda Karoq se pochopitelně musela podrobit pečlivému zkoumání z řad odborné veřejnosti, verdikty porotců však byly překvapivě excelentní. Vůz obdržel vyznamenání dokonce i od odborníků ze zahraničí. Jmenujme např. cenu Golden Steering Wheel 2017 (kategorie malých SUV) od časopisu Bild am Sonntag.  Musíte si také uvědomit, že právě toto ocenění je jedním z nejvíce sledovaných v Evropě. Karoq uspěla i mezi laickou veřejností, čtenáři německého měsíčníku Auto Zeitung ji zvolili za nejlepší SUV v kategorii do 25 tisíc Eur. Časopis Auto Motor und Sport umístil Škodu Karoq na čelo žebříčku designových novinek mezi vozy SUV. A v České republice byl vůz odměněn titulem Auto roku 2018.
otevřený kurf vozu

Cena Svazu dovozců automobilů SDA

Anketu Auto roku 2018 pořádá Svaz dovozců automobilů SDA. Samotná anketa se vždy uskuteční ve dvou kolech, v první hlasuje široká veřejnost, která volí nejlepší vozy celkem ve 4 kategoriích a druhé kolo připadá na odbornou porotu ve složení vyslaných zástupců nejvýznamnějších českých médií.
Výsledky hlasování jsou tedy již známy, veřejnost i odborná porota se shodly na vítězi Škoda Karoq, ovšem konkurence byla velmi silná.
modrá metalíza
Posuďte sami:
1. místo Škoda Karoq, celkem 1141 bodů.
2. místo vozy BMW pětkové řady, celkem 1123 bodů.
3. místo Opel Insignia získal 1078 bodů.
4. místo Kia Stinger s 982 body a
5. místo obsadila Subaru Impreza se ziskem 926 bodů.
 
Vítězství před BMW bylo tedy velice těsné.