Pokud už se někdo odhodlá k tomu, že začne podnikat přes internet, musí počítat s tím, že přinejmenším jeho začátky budou nevalné. Pořídí si svůj web, jenže se se zde zveřejněnými nabídkami bude od počátku potýkat se zdánlivým nezájmem internetové veřejnosti. Zkrátka a dobře bude dost možná jenom naprosté minimum uživatelů, kteří sem zabrousí, a možná si onoho webu také nikdo ani nevšimne. A z těch, kdo se tu nějakou náhodou octnou, se nemusí vůbec rekrutovat nějací ti tolik žádoucí, ba nezbytní zákazníci.
Tak tomu bývá v začátcích internetového podnikání. A jestli si myslíte, že to bude později automaticky lepší, nevěřte tomu. Přízně návštěvníků se na internetu nikdy nedosahuje automaticky. Tu si totiž musí každý web, respektive jeho majitel, ponejprv zasloužit. Napřed se musí provozovatel takového webu postarat o to, aby si jeho nabídky publikum všimlo, a pak musí jiné uživatele internetu přesvědčit o tom, že právě on je ten nejlepší. A to jde jenom stěží, jak potvrdí všichni, kdo už to někdy zažili. Protože člověk provozující web sídlí na určité adrese kdesi na planetě Zemi a odsud jen těžko přesvědčí světovou nebo aspoň oblastní veřejnost k návštěvě a využití jeho nabídek.
Na to je záhodno použít reklamu. A to nejlépe PPC systém, tedy reklamy, u nichž ten propagovaný neplatí za to, že mu někde jeho reklamu jenom a pouze zveřejní, ale jen za to, co mu taková reklama skutečně dá, kolik zájemců mu přivede. Což právě tento typ propagace nejen může nabídnout, ale také se to dá lehce zkontrolovat.
Ovšem pozor! Takovou reklamu si nikdo sám na koleně neudělá. Na to je potřeba PPC specialista, který se právě tímto oborem živí a který i ví, jak na to. A na někoho takového se určitě vyplatí vsadit. Protože i jen jedna jediná skutečně efektivně fungující reklama dokáže více než tucty leckde vyvěšených reklam, o něž nikdo ani pohledem nezavadí.